laadpaaltwente

Laadpaal Twente: ‘In de ochtend graven en ’s middags laden’

RIJSSEN – Eén ding is zeker. De installatie van laadpalen voor elektrische auto’s is een gat in de markt. Alleen doen Arjen ten Hove (25) en Robert-Jan van der Schee (24) het net even anders dan de grote aanbieders die op internet te vinden zijn.

„Onze opdracht is ’s morgens graven, ’s middags laden”, vertelt Ten Hove aan de keukentafel van zijn woning. „Mensen willen liever niet dat het installeren veel tijd kost. Dat geldt niet alleen voor particulieren, maar vooral ook voor bedrijven. Omdat we met zijn tweeën zijn en goed op elkaar zijn ingespeeld, zijn we meestal in één dag klaar.”

Van kinds af aan:

De jonge ondernemers kennen elkaar al van kinds af aan en zijn goede vrienden. In het verleden waren ze buurjongens en zaten ze bij elkaar in de klas. Inmiddels zijn de taken van het tweetal binnen hun net opgerichte bedrijf duidelijk verdeeld.

Ten Hove is gespecialiseerd in de technische en elektronische kant van het installeren van laadpalen. En van der Schee zorgt voor het grondwerk dat verricht moet worden om de palen te plaatsen. „Omdat we elkaar goed kennen, kunnen we secuur en snel werken. Dus ’s morgens graven we en ’s middags kunnen particulieren en bedrijven gebruikmaken van de nieuwe laadpalen.”

Volgens ten Hove voorziet hun bedrijf hiermee in de behoefte van de markt. „Bij een grote aanbieder moet je meestal lang wachten en zijn er heel wat mensen bij betrokken. Soms komt het voor dat bij een bedrijf een hele week de straat openligt en dat wil natuurlijk geen enkele ondernemer.”

Geen vreemden:

De beide jongemannen zijn geen vreemden in de installatiewereld, want ze zijn beiden al een aantal jaren als zzp’er aan het werk. Naast Laadpaal Twente hebben ze ook nog een eigen bedrijf. „Met Laadpaal Twente richten we ons echter op iets heel nieuws. En ik denk ook dat dit wel goed gaat lopen. We zitten nu al op drie of vier klussen per week, dus het gaat prima tot nu toe”, zegt Ten Hove.

Hoe duur het installeren van een laadpaal voor particulieren en bedrijven is, is volgens ten Hove moeilijk te zeggen. „Ik kom eerst kijken wat er moet gebeuren en welk soort lader de mensen willen hebben. Wanneer we bijvoorbeeld veel grondwerk moeten verrichten vallen de kosten natuurlijk hoger uit. Maar wat de klant wil, dat kan hij krijgen.”

Over hoe het tweetal de toekomst ziet, is Ten Hove duidelijk. „We willen liever niet te groot worden, want in kleinschaligheid zit onze kracht, dus niet te veel personeel. Wanneer mensen mij bellen, neem ik 9 van de 10 keer op. En dat wil ik graag zo houden.”

Bron: Marga Wind 30-06-20, Tubantia

Direct een oplossing

Bel met één van onze experts voor een vrijblijvend advies op maat!

+31 (0)6 365 294 06

*Onze data wordt niet gedeeld voor marketing doeleinden en zal uitsluitend gebruikt worden om onze service te verbeteren,

2020-07-07T09:55:49+02:00